Monday, August 24, 2009

Pakatan Rakyat Menggunakan Taktik Kotor Untuk Menang Permatang Pasir

Tinggal 1 hari lagi untuk parti-parti yang bertanding di Permatang Pasir berkempen untuk meraih sokongan rakyat supaya mengundi mereka. Bagi pengundi, 1 hari ini masa yang perlu digunakan sebaik-baiknya untuk memilih pemimpin yang akan membawa suara pengundi P.Pasir ke parlimen untuk dikotakan.

Hari pengundian akan berlangsung dalam suasana ramadhan. Tulip melihat tiada isu nasional yang diketengahkan melainkan isu-isu peribadi yang dimanipulasikan oleh pembangkang untuk mempengaruhi pengundi. Calon BN, Rohaizat Othman telah dilemparkan pelbagai fitnah oleh pembangkang sebagai usaha untuk mencemarkan imej dan kredebilitinya sebagai calon. Walaubagaimanapun, beliau tidak luntur semangat dan tetap meneruskan kempennya dari rumah ke rumah untuk meraih undi.

PAS dilihat begitu ghairah menyerang peribadi calon BN, apabila meminta rakan kongsi Rohaizat menggunakan pentas PAS untuk berceramah. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua, ternyata permainan politik PAS terbongkar. Rakan kongsi Rohaizat, akhirnya mengaku beliau digunakan oleh PAS untuk memburuk-burukkan Rohaizat. Sudah terbukti, pembangkang menggunakan taktik kotor untuk mendapatkan undi. Tulip berpandangan isu ini sengaja dibangkitkan untuk menutup kelemahan jentera pembangkang di P.Pasir.

Pembangkang kekeringan idea dan tidak yakin akan menang. Hanya Salleh Man dan Mahfuz Omar sahaja ke hulu kehilir berkempen. Mana pemimpin tertinggi PAS yang lain. Mungkinkah mereka memboikot PRK P.Pasir?Kerana berpendapat jika PAS menang, tiada apa yang mereka dapat melainkan akan menguatkan lagi kedudukan politik Anwar. Sokongan rakyat terhadap pembangkang juga dilihat mula pudar ekoran daripada tindakan ADUN Lunas dan pemangku Ketua Bahagian PKR Padang Serai yang keluar parti beserta dengan 200 penyokongnya. Beliau menyifatkan PKR sudah jauh menyimpang daripada perjuangan asalnya.

Pembangkang semakin tidak keruan apabila sokongan pengundi muda dan wanita telah beralih kepada BN. Pengundi sudah muak menjadi mangsa politik pembangkang dan menganggap mengundi PAS, seolah-olah mereka mengundi DAP. Diharapkan pengundi sedar tipu daya pembangkang yang menjurus kepada memperjuangkan kepentingan diri daripada rakyat.

Pada hemat Tulip pembangkang akan terus menggunakan pelbagai strategi untuk menyerang BN dengan isu peribadi dan konflik dalaman Umno dalam masa terdekat menjelang hari pengundian. Diharapkan jentera BN tidak panik menghadapi serangan itu dan teruskan berkempen untuk memenangi hati rakyat. Bagi pengundi, inilah medan untuk membuktikan rakyat menolak Pakatan Rakyat. Undi anda akan menentukan nasib generasi akan datang. renung-renungkanlah.




No comments: