Monday, September 14, 2009

Datuk Najib diserbu oleh penduduk Sabah

Kedatangan Datuk Najib di Sabah disambut dengan meriah apabila ribuan rakyat mengambil kesempatan untuk bertemu dengan Perdana Menteri selepas menunaikan solat tarawih di Masjid Al-Khautsar. Walaupun keadaan kelam kabut pada awalnya, tetapi kembali tenang dan ini adalah tanda setia rakyat Sabah kepada Kerajaan. Perdana Menteri menyampaikan ucapannya seperti berikut:

"Oleh itu saya minta tolonglah jaga rakyat yang setia kepada kita ini. Mereka ini tidak meminta banyak. Mereka hanya minta perhatian anda, masa dan budi bahasa. Itu sahaja yang mereka minta."Saya percaya sebagai balasan mereka akan terus setia bersama kita," katanya ketika berucap pada majlis moreh sempena lawatan sehari ke Sabah, di sini hari ini.

Oleh itu, wakil rakyat wajar mengambil amanat ini sebagai motivasi. Luangkanlah masa turun padang menjenguk permasalahan rakyat. Golongan ini perlu dibantu agar sokongan mereka semakin utuh terhadap Kerajaan. Yang pastinya, RMK10 banyak peruntukkan untuk rakyat Sabah bagi menjamin kesejahteraan rakyat Sabah. Percayalah hanya BN yang dapat mengubah hidup rakyat Sabah dan BN sentiasa mengotakan janji tidak seperti kerajaan pembangkang.

1 comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

orang sabah baik.

tapi kena bertegas dengan PATI. baik sangat nanti kepala orang sabah akan jadi 'kelapa'. dipijak