Wednesday, December 31, 2008

PAS KEKERINGAN IDEA

Isu hudud dan qisas sekali lagi menjadi senjata utama PAS dalam kempen Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.PAS dilihat sudah kekeringan idea apabila isu hudud dipolemikkan sebagai usaha meracuni pemikiran pengundi.
Kenyataan Nik Aziz yang sanggup menunggu sehingga 30 tahun untuk melaksanakan hukum hudud dan qisas menggambarkan PAS menggunakan isu agama untuk memperkukuhkan kedudukan politik mereka. Adakah PAS mahu Karpal Singh dan Lim Kit Siang mati dahulu, baru berani melestarikannya?
Rakyat sudah muak dengan pembohongan dan janji-janji PAS yang sering dilaungkan apabila tiba pilihanraya.Dimanakah hasrat PAS untuk "membangun bersama Islam" yang dipegang selama ini. Adakah ia hanya sekadar slogan sahaja?
Setelah isu hudud dan qisas tidak mendapat tempat dan sambutan di kalangan pengundi Kuala Terengganu, PAS mula beralih kepada isu bahawa sesiapa mengundi PAS (Pakatan Rakyat) akan mendapat pahala. Nampaknya kenyataan-kenyataan sebegini sering digunakan PAS menjelang pilihanraya. Adakah berdosa sekiranya pengundi memangkah BN yang jelas, sebagai sebuah parti yang optimis membangunkan negara dan menjaga kebajikan rakyat? Pengundi sekarang dapat menilai baik dan buruknya. Sehubungan itu, PAS perlu memberi penjelasan berhubung isu dosa dan pahala bagi mengelakkan kekeliruan rakyat.
Tulip hairan dengan tindakan PAS yang menolak memorandum ahli Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) supaya memansuhkan ternakan babi di Masjid Tanah, Melaka sebaliknya menyokong tindakan Hindraf dan Jerit melaksanakan demonstrasi. Ternyata PAS bersifat meanaktirikan Orang Melayu dan agama Islam dalam membela nasib rakyat.

No comments: