Friday, August 15, 2008

TAKTIK KOTOR DSAI

Harapan DSAI untuk menang dalam pilih raya kecil Permatang Pauh mula pudar apabila melihat saingannya Ariff Shah mempunyai potensi besar untuk menang dan melonjakkan jumlah undi BN di Permatang Pauh. Melihatkan kedudukannya yang tidak selamat, Tulip percaya DSAI akan mencipta satu isu yang tidak masuk akal bagi mempertahankan populariti dan kedudukan beliau. Melihatkan isu liwatnya tidak berkesudahan dan bakal mengurangkan undi PKR terutamanya pengundi Melayu, beliau mengambil pendekatan berbaik-baik dengan orang Cina dan India. Tidak hairanlah, kenyataan Menteri Besar Selangor dan tindakan Bar Council menganjurkan Forum Memeluk Islam di sokong penuh oleh DSAI bagi meraih sokongan dan undi bukan Melayu.
Kerajaan sudah muak dan mual dengan gelagat DSAI yang tidak berhenti-henti mencetuskan keadaan yang memberi kesan buruk kepada negara. Antaranya kelembapan ekonomi dan ketidakstabilan politik yang mengundang keresahan rakyat. YAB Perdana Menteri telah mengakuinya pada Majlis Ekonomi Negara. Isu lompat parti atau membeli wakil rakyat seperti yang diuar-uarkannya merupakan taktik jalan belakang yang tidak demokratik dan tindakan ala ganster.
Kerajaan juga jemu dengan isu liwat DSAI. Kerajaan berpendirian enggan membesar-besarkan isu liwat kerana ia umpama membuka pekung yang sangat mengaibkan. Isu ini adalah isu peribadi yang perlu diselesaikan menerusi perbicaraan di mahkamah dan tidak sepatutnya membabitkan Kerajaan.
Bagaimanapun DSAI pandai mengambil peluang ini dengan memperbesarkannya sebagai isu rakyat dan berusaha mendapat simpati rakyat di seluruh negara. Akuan bersumpah Dr Osman (Pusrawi) dilihat dapat menyelamatkan dirinya daripada kes liwat yang seharusnya diketengahkan ke mahkamah bukan mahkamah rakyat. Oleh itu, jangan terpedaya dengan muslihat DSAI yang jika diikuti akan menggadai kedaulatan negara kepada negara Amerika dan sekutunya.

1 comment:

Conspiracy Theorist said...

bro,

article yg menarik, heheh..apo nak dikato.. itu lah bro AnWar, d devil's advocate.. permisi untuk linkkan blog anda..thnx

SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar!!