Monday, June 8, 2009

Arif Shah Setia Dengan BN, Tolak Tawaran Pembangkang

Pakatan Pembangkang masih tidak jemu memujuk Datuk Arif Shah Omar Shah, ADUN Seberang Jaya dengan pelbagai tawaran yang menarik supaya beliau keluar daripada BN dan menyertai pembangkang. Yang terbaru, beliau ditawarkan jawatan oleh kerajaan negeri sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan dan Masyarakat Penyanyang.

Beliau yang setia dengan Barisan Nasional, tidak memberikan sebarang jawapan, walaupun sudah beberapa kali menolak tawaran tersebut. Mengapakah pembangkang begitu beria-ria memujuk ADUN Seberang Jaya ini menyertai mereka? Adakah pembangkang khususnya PKR ketandusan calon dan pemimpin yang berwibawa dan berkarisma? Mungkin ADUN ini, mempunyai tarikan tersendiri yang suaranya didengari oleh pengundi Melayu di Pulau Pinang.

Syabas, Datuk Arif Shah yang begitu setia dengan UMNO. Inilah pemimpin yang wajar dicontohi. Pemimpin yang tidak memandang wang ringgit dan kuasa, walaupun peluang di depan mata. Pemimpin berhati rakyat, ikhlas bekerja untuk rakyat demi membantu rakyat supaya keluar daripada kepompong kemiskinan.

No comments: