Tuesday, June 2, 2009

Ching Peng Petualang Negara

Ching Peng petualang negara


Keganasan yang dilakukan oleh Ching Peng
Generasi muda, tidak merasai keganasan yang dilakukan oleh Ching Peng. Mungkin mengetahui kisah kekejamannya melalui pembacaan dan juga cerita orang tua-tua. Bagi anggota keselamatan yang berada di zaman sebelum merdeka sudah tentu tidak boleh melupakan kekejaman Chin Peng yang telah meragut nyawa keluarga dan sahabat mereka. Sejumlah 1,444 orang anggota polis telah terkorban, manakala 1,883 lagi anggota polis telah cedera angkara PKM. 2,558 orang awam terbunuh dan 1,490 orang awam cedera akibat kekejaman komunis.
Desakan beberapa pihak tertentu termasuk pembangkang untuk membawa masuk Ching Peng, ibarat luka lama berdarah kembali. Bagi mereka yang terlibat dengan keganasan Ching Peng atau kehilangan orang yang tersayang bukan mudah melupakan insiden berdarah begitu sahaja. Tiada asas yang kukuh mengapa Ching Peng harus dibenarkan pulang ke tanah air kerana jenayah yang dilakukan meninggalkan kesan yang mendalam kepada rakyat terdahulu terutama Orang Melayu.
Tulip merasakan Kerajaan perlu menguatkuasakan undang-undang supaya setiap cubaan membawa masuk fahaman komunis dan cuba mempengaruhi rakyat akan dikenakan tindakan akta ISA atau OSA. Sudah jelas Ching Peng petualang negara yang tidak perlu di beri pengampunan. Membenarkan pemimpin utama komunis itu pulang merupakan satu penghinaan kepada semua yang terkorban mempertahankan tanah air.


No comments: