Thursday, August 21, 2008

PKR TERUS BERBOHONG UNTUK MERAIH SOKONGAN

Semakin menghampiri tarikh 26 Ogos 2008, pelbagai khabar angin yang timbulkan oleh pemimpin PKR seperti yang terpampang di dada-dada akhbar. Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Jeffrey Kitingan, mendakwa 13 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dari Sabah akan melompat untuk menyertai Pakatan Rakyat sekiranya DSAI menang PRKPP.
Nampaknya pemimpin PKR khususnya DSAI tidak jemu-jemu untuk cuba memujuk dan mempengaruhi minda rakyat di Permatang Pauh dengan omong-omong kosong yang mereka sendiri tidak tahu keberkesanannya. Pendekatan try and error yang dibawa oleh PKR akan berjaya sekiranya rakyat Permatang Pauh termakan janji-janji manis DSAI yang kononnya memperjuangkan ketuanan rakyat.
DSAI sebenarnya menyembunyikan perbuatannya sendiri yang ingin merampas Kerajaan melalui usaha mempengaruhi dan membeli ahli-ahli Parlimen BN supaya meninggalkan BN dan menyertai PKR. DSAI dilihat menggunakan jalan belakang dan lorong gelap untuk berkuasa tanpa mempedulikan dan menghormati keputusan rakyat.

Pada Tulip, kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas pemimpin PKR dan rakan-rakan DSAI seperti Dr. Chandra Muzaffar, Ezam Mohd Noor dan Datuk Nalla Karuppan menggambarkan DSAI seorang yang banyak tipu muslihat. Perjuangan PKR yang dilaung-laungkan sebagai keadilan, kebebasan dan demokrasi sebenarnya adalah perjuangan untuk Anwar. Kesanggupan Datuk Nalla Karupan untuk bersumpah di atas perangai-perangai buruk yang dilakukan DSAI menggambarkan Datuk Nalla Karuppan seorang yang jujur demi menegakkan kebenaran dan menyelamatkan masyarakat Permatang Pauh untuk tidak terus menjadi mangsa penipua DSAI yang diumpamakan sebagai dajjal bermata satu.

2 comments:

kamal... said...

salam..ermm satu ulasan yg ringkas serta logik dan kupasan yg blh d terima pakai..berdasarkan fakta dan dan pendapat yg blh membuka minda pembaca..

Tinta Biru said...

Salam Tulip
Saya tak heran kalau PKR sanggup lakukan apa sahaja untuk menarik pengundi. Pembohongankan sudah menjadi mainan mereka. Cuma diharap masyarakat PP akan bijak menilai dan memilih.