Tuesday, August 5, 2008

Siasatan Menyeluruh Punca Keretakan Semula MRR2



PEKAN 3 Ogos _ Kerajaan akan menjalankan siasatan menyeluruh bagi mengesan punca keretakan pada tiang jejambat Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) di Kepong, Kuala Lumpur.
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan juga akan mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab terhadap kejadian itu.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan hadiah kepada para pemenang pertandingan memancing di Kuala Pahang di sini hari ini. - Utusan Malaysia
**********************************************************************************
Keretakan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) buat kali kedua, membangkitkan perasaan marah dan ketidakpuasan hati rakyat. Masalah ini akan mewujudkan pelbagai andaian negatif terhadap Kerajaan. Keretakan yang pertama berlaku pada tahun 2006, menelan belanja hampir 70 juta.
Justeru itu, Tulip setuju benar dengan keputusan Kerajaan untuk menjalankan siasatan dan mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab berhubung masalah tersebut.
Apa yang diharapkan, supaya pihak bertanggungjawab berhati-hati dan memastikan masalah yang sama tidak berulang kembali. Masalah ini boleh dielakkan sekiranya pihak tersebut memastikan apa yang dibaikpulih itu teguh dan tidak akan berlaku sebarang kerosakan dan keretakan lagi. Jangan sampai pisang berbuah tiga kali. Nanti akan mengguris kembali perasaan rakyat. Keretakan hati rakyat ini sekaligus boleh menggugat keyakinan rakyat, bukan saja keyakinan untuk menggunakan MRR2 dengan rasa selamat, malah menggugat keyakinan rakyat kepada kerajaan.

1 comment:

Berkat said...

Wajar diadakan siasatan menyeluruh punca keretakan semula MRR2