Thursday, June 4, 2009

Isu Ching Peng: Hormati Keputusan Kerajaan

Pelbagai pandangan dan pendirian dilontarkan oleh rakyat marhaen mengenai rayuan bekas Ketua Komunis, Ching Peng untuk kembali ke Malaysia. Secara keseluruhannya, rakyat tidak bersetuju petualang negara ini menjejaki kaki walau seinci pun. Kepulangannya akan mengembalikan kenangan pahit yang terpahat di sanubari majoriti rakyat tentang kezaliman komunis. Bekas anggota polis dan mereka yang pernah terlibat dengan kekejaman komunis adalah yang menentang keras rayuan tersebut.

Rasa sedih apabila mendapati cubaan sesetengah pihak yang mendesak Kerajaan agar Ching Peng pulang ke Malaysia. Beberapa laman blog dan facebook diwujudkan oleh kumpulan-kumpulan tertentu yang cuba menerapkan ideologi komunisme kepada pelayar blog supaya menyokong hasrat mereka. Mereka berpandangan Ching Peng bukan lagi ancaman terhadap keselamatan negara.

Langkah Kerajaan tidak akan membenarkan bekas ketua komunis itu menetap di negara ini adalah satu keputusan yang harus dihormati oleh semua rakyat tanpa perlu mempertikaikannya. Cukuplah, jangan diungkit-ungkit lagi kisah Ching Peng. Segala perbahasan mengenainya haruslah dihentikan segera. Petualang negara ini tidak boleh diberi muka, begitu juga dengan penyokong-penyokongnya.Segala peluang yang diberikan akan membinasakan bangsa, agama dan negara. Kalau ikutkan hati Tulip yang marah, Ching Peng wajar dihadapkan ke muka pengadilan sebagai penjenayah perang dan dikenakan hukuman gantung. Ching Peng bukanlah wira yang perlu dibela.

No comments: