Monday, September 15, 2008

Apabila Katak BN Menjadi Rebutan PKR


Apa dah jadi dengan 16 Sept. 2008? Tinggal sehari lagi untuk DSAI mengotakan janjinya. Impian DSAI untuk berpejabatkan Putrajaya tidak akan berjaya. Operasi besar-besaran ke Taiwan yang dilakukan oleh orang upahan DSAI untuk memburu katak-katak BN, nampaknya makan angin keluar asap dan dilihat sekadar untuk makan angin bagi mengaburi mata rakyat. DSAI semakin resah dan gelisah kerana gagal mengumpulkan katak-katak yang akan melompat parti untuk menjayakan projeknya untuk merampas Kerajaan melalui jalan belakang.
Justeru itu, DSAI berbohong lagi dengan menyatakan bahawa sasaran 16 September bagi membentuk kerajaan yang baru boleh dianjak ke satu tarikh yang lain jika wujud masalah yang boleh menghalang proses peralihan kuasa seperti yang dirancang. Yang sebenarnya, beliau gagal mendapatkan jumlah katak yang secukupnya untuk merealisasikan impiannya. Persoalannya, jika benar ada ahli parlimen yang kononnya sudah bersedia untuk melompat parti mengapa ia dilewat-lewatkan. DSAI memang pandai berdolak-dalih dan muka tak tahu malu.
Sehubungan itu, kenyataan DSAI untuk membentuk Kerajaan baru adalah satu pembohongan besar dan tidak berasas. Ia merupakan populist statement. Yang pasti, DSAI telah berjaya membuatkan ekonomi dan politik negara berada dalan keadaan tidak stabil kerana angkara jahat beliau untuk menjatuhkan Kerajaan. Walaubagaimanapun, Tulip yakin Barisan Nasional akan terus mentadbir negara selepas 916 kerana BN telah diberi mandat oleh rakyat untuk menerajui negara.

1 comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ANWAR...

bila lah sandiwaramu akan berakhir...

esok nuzul al_quran...

kamu bernuzu hendak jadi PM sedang kan kau tahu,
PKR berapa kerusi sahaja...itupun dah campur india dan Cina..

lupalah mimpi pada bulan ramadhan...

ceramah kau kat Kelana Jaya, Presiden dan Nik Aziz tak datang, kenapa?

Mat Jenin jadinya nanti...