Wednesday, December 3, 2008

Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu

Negara kita bakal menghadapi dengan satu lagi pilihan raya kecil di kawasan Parlimen Kuala Terengganu berikutan kematian Ahli Parlimennya, Datuk Razali Ismail, 59, akibat sakit jantung. Majlis Tertinggi Umno dan agensi Kerajaan yang terlibat sedang sibuk membuat persiapan awal bagi memastikan Barisan Nasional dapat mengekalkan kemenangannya.
Dijangkakan pilihan raya kecil ini berhadapan dengan saingan yang sengit di antara Barisan Nasional dan PAS.Walaubagaimanapun, SPR belum mengumumkan tarikh pilihan raya tersebut di mana perlu dilaksanakan 60 hari daripada tarikh kematian Allahyarham.
Politik tanah air merasa kehilangan di atas pemergian Allahyarham Datuk Razali Ibrahim yang begitu dedikasi dan banyak berjasa kepada UMNO, Kementerian Pelajaran begitu juga penduduk Kuala Terengganu. Beliau begitu komited dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang Ahli Parlimen. Beliau terkenal dengan keperibadiaan yang baik dan disegani oleh penduduk dan guru-guru di Kuala Terengganu.
Ucapan takziah juga kepada keluarga Allahyarham Datuk Razali Ismail. Semoga tabah menghadapi dugaan daripada Allah.Semoga Allahyarham ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.

No comments: