Friday, August 1, 2008

Jalan Menuju Putrajaya Masih Jauh Bagi Pakatan Rakyat

Penantian rakyat Malaysia untuk mengetahui di manakah DSAI akan bertanding untuk Pilihan Raya Kecil telah pun terjawab. Keputusan Presiden PKR, Datuk Wan Azizah Wan Ismail untuk meletak jawatan serta merta sebagai Anggota Parlimen Permatang Pauh telah menjawab spekulasi yang timbul sebelum ini. Tulip sudah menjangkakan Datuk Wan Azizah akan memberi laluan kepada suaminya. Adakah semua ini dibuat untuk merealisasikan impian suaminya yang mengidamkan jawatan Perdana Menteri atau atas desakan suaminya yang mahu mengalih tumpuan rakyat terhadap kes liwat. Ternyata DSAI seorang yang cukup pandai bersandiwara dan cakap tidak serupa bikin. Ura-ura menyatakan beliau akan bertanding di kerusi Bandar Tun Razak, Gombak dan Kulim. Sebaliknya memilih Permatang Pauh. Mengapa pilih Permatang Pauh? Mungkin ini tempat yang paling strategik untuk beliau menang besar.
Anwar terkenal dengan sikapnya yang suka berbohong dan berpura-pura. Beliau pandai menggunakan kesempatan dan peluang yang ada untuk memperkukuhkan kedudukan politik beliau. Tindakan Anwar yang sering mendakwa beliau hanya menunggu masa merampas kuasa, sebenarnya bertujuan mengekalkan popularitinya sebagai pemimpin pembangkang. Anwar menggunakan isu liwat untuk meraih sokongan dan simpati rakyat supaya menyokong beliau sebagai Anggota Parlimen Permatang Pauh. Dengan alasan wujud konspirasi untuk menjatuhkan karier politik beliau sekaligus menggagalkan impian beliau untuk menjadi Perdana Menteri.
Adakah angan-angan Anwar untuk menuju ke Putrajaya 16 September ini akan berjaya atau sekadar angan-angan kosong. Kita tunggu dan lihat. Kepada rakyat Permatang Pauh jangan terlalu taksub dan fikir sedalam-dalamnya untuk memangkah beliau dalam Pilihan Raya Kecil ini. Adakah anda mahu melihat negara tercinta ini dijajah oleh negara asing, gara-gara Anwar yang bersekongkol dengan Yahudi dan talibarut Amerika. Renung-renungkanlah.

No comments: