Wednesday, August 13, 2008

Nasihat Kepada Pengundi Permatang Pauh- Anwar Ibrahim Adalah Penyambung Lidah Lim Kit Siang (DAP) Dan Lee Kuan Yiew (PAP)

Pengundi-pengundi Permatang Pauh termasuk Melayu, Cina dan juga India perlu mengimbas kembali pencapaian-pencapaian BN yang diterajui oleh UMNO selama 51 tahun, sejak 1957 Malaya Merdeka. Pencapaian-pencapaian yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin UMNO iaitu Almarhum-Almarhum YAM Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak, Tun Hussein dan pemimpin-pemimpin yang terkini Tun Dr. Mahathir dan YAB Perdana Menteri sekarang, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi, sangat-sangatlah besar dan perlu dikagumi.
Pemimpin-pemimpin utama ini adalah masyhur di luar negara terutama di blok negara-negara Islam, Afrika, Asia Timur dan juga negara-negara yang bersikap sosialis seperti Rusia. Amerika Syarikat pun melalui pemimpin-pemimpin mereka seperti mendiang Presiden Lyndon B Johnson yang pernah melawat Malaysia dan juga Felda Malaysia di Labu, Negeri Sembilan, turut hormati kemajuan Malaysia. Skim felda telah berjaya menghancurkan niat jahat komunis yang cuba mengeksploitasi isu tanah di kalangan penduduk-penduduk Melayu dan juga Cina yang ketika itu perlukan tanah.
Pencapaian yang dibuat oleh UMNO sepanjang 50 tahun adalah hasil-hasil pemimpim-pemimpin Melayu yang ikhlas dan jujur melaksanakan amanah rakyat Melayu, Cina dan India.
Pencapaian-pencapaiannya adalah seperti berikut:-
· Pengujudan RIDA (kini MARA) dan seterusnya pembentukan UiTM dimana 80,000 profesional Melayu dalam pelbagai jurusan telah dizahirkan. Dijangkakan 150,000 profesional bumiputera akan timbul dalam 10 tahun lagi.

· FELDA merupakan satu agenda besar UMNO di mana beribu-ribu Orang Melayu telah diberi tanah secara terurus untuk membela nasib dan ekonomi mereka. Kini, FELDA merupakan model yang di kaji luas oleh negara-negara sedang membangun seperti di Afrika dan Amerika Latin

· Universiti tempatan telah bertambah daripada dua ke sembilan belas bertujuan membanyakkan anak-anak Melayu mendapat pelajaran tertinggi dalam proses meningkatkan modal insan. Universiti ini juga terdapat di Sabah dan Sarawak bagi menunjukkan bahawa Kerajaan tidak menganaktirikan mana-mana negeri di bawah Kerajaan Barisan Nasional;

· Pemantapan ekonomi dan kewangan Malaysia sentiasa terkawal dan justeru, berterusan dalam rangka RMK1 hingga RMK9. Dengan adanya perancangan mantap dan jitu, maka Malaysia melalui BN akan mencapai matlamat menjadi negara membangun.

· Malaysia selamat dari tekanan penyangak-penyangak matawang seperti Soros dan kuncu-kuncunya di dalam bank tempatan bertujuan jahat untuk menjadi Malaysia bankrap dan bergantung kepada Bank Dunia yang 70% dimiliki oleh Amerika Syarikat. Pendekatan Malaysia untuk pegging ringgit USD benar-benar menghancurkan. Niat jahat penyangak-penyangak berkenaan.
Pengundi-pengundi perlu ingat bahawa pencapaian-pencapaian di atas ini dilakukan sebelum Anwar Ibrahim masuk kabinet. Anwar Ibrahim lebih banyak memporak-perandakan negara dan ekonomi semasa dan selepas dalam Kerajaan. Berhati-hatilah dalam tindakan tuan-tuan semasa mengundi kerana menurut pemerhati-pemerhati politik bahawa Anwar Ibrahim boleh membahayakan negara dalam apa peranan yang beliau mainkan.

Pemikir Negara

No comments: