Thursday, August 14, 2008

Jangan Terlalu Mengganggumi Anwar-Pemuda PAS

14/08/2008 3:43pm

IPOH 14 Ogos - Perwakilan Dewan Pemuda Pas mahu pemimpin dan ahli parti itu berhenti mengagung-agungkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hingga mengenepi dan menafikan kebolehan serta keupayaan kepimpinan mereka sendiri.Ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Dewan Pemuda, beberapa perwakilan mahukan supaya pemimpin utama Pas lebih ditonjolkan dan diberi peranan dalam pakatan pembangkang termasuk menjadi Perdana Menteri jika impian membentuk kerajaan pada 16 September ini menjadi kenyataan.

Menurut mereka, sikap segelintir pemimpin Pas yang terlalu mengagumi dan mengagungkan Anwar seolah-oleh tidak mengiktiraf keupayaan kepimpinan ulama dalam Pas.Wakil Dewan Pemuda Pas Selangor, Zulkifli Ahmad berkata, jika pemimpin dari parti lain dalam pakatan pembangkang yang menerajui negara, dibimbangi perjuangan Pas yang berlandaskan Islam akan dipinggirkan.
Sumber: Utusan Malaysia
***********************************************************************************
Tulip setuju benar dengan kenyataan Pemuda PAS itu. Nampaknya Pakatan Rakyat sedang mengalami kepincangan akibat krisis dalaman parti. Tulip,memanjatkan kesyukuran kerana PAS telah sedar daripada mimpinya. Masih belum terlambat untuk kembali ke pangkal jalan dan bersama-sama memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara. Marilah kita membongkar segala kejahatan dan pembohongan DSAI agar rakyat Permatang Pauh tidak terpengaruh dan menjadi mangsa kerakusan DSAI yang umpama Firaun Ala Malaysia.

No comments: